neděle 18. října 2015

:: Vracovská dojížděčka a jeden bonus

K tomuhle článku mám potřebu pořád něco dodávat... ;-) Když jsem tak hodně chválil televizní přenos jako že "konečně", tak jsem mohl způsobit malou křivdičku. Dřív se už taky podařily. Jako bylo Mistrovství světa v Olomouci 2008, MČR klasika Kost (2012) a JWOC 2013. Hlavně jsem to chtěl vypíchnout proti těm odfláknutým záznamům z letošních ostatních mistráků. Tak to jen tak pro přesnost.

Tak nám skončilo hodnocení kvality celostátních závodů. To si časem případně nějak zpracujeme, teď při příležitosti zveřejnění hodnocení vracovského mistráku mě tam zaujaly tři poznámky a myslím, že si zaslouží zmínit. 

O terénu štafet:
Jednodušší terén, jen menší část porostově složitější, moc chybovat se tady nedalo. (3 - Ondráček R., EKP) 
Tak to pardón. Co jsem si všiml, Radim Ondráček patří k těm kritičtějším hodnotitelům (kam se na něj hrabu). Často s ním souhlasím, ikdyž sám bych takhle kritickej často třeba nebyl. Ale u této poznámky mám silný podezření, že jsem byl na úplně jiným závodě. Každopádně doporučuju prohlédnout si GPS záznamy, jak se tady (ne)chybovalo.

O pytli štafet:
- moc krátký úsek za diváckou kontrolou, to se skoro nedalo stihnout na předávku (2 - Sysel O., PGP)
Jo, tak to jsem minule zapomněl napsat. Málem jsem v sobotu nestihl předávku. Vrabec (první úsek) na divácký, letím do stanu, sundávám bundu a sprintuju na předávku. Cestou se prodírám úzkou cestou úplně zacpanou lidma. Nulování až úplně vzadu, čip v jednotce check a Vrabec už razí sběrku. O prsa korejské ženy...

O mapě pro štafety:
Trochu nešťastné byly popisy (hlavně v sobotu), mapa se nedala rozumně složit a vzhledem k rychlosti běhu a blízkosti kontrol než jsem našel kód, jsem se ztratil. V případě takové plachty bych se snažil co nejlépe umístit popisy, případně zvážil umístění kódů přímo k číslu kontroly. (2 - Wolf D., TUR)
S popisama v sobotu to byl kvůli hodně kontrolám v hustníkách vážně boj. S kódama přímo u kontrol bych vřele souhlasil.

Bonus:
A na závěr ještě jeden škodolibej bonus v podobě přepisu Olafova televizního komentáře k Dýmově GPS záznamu. Jó ty gps, to je paráda. Doufám, že mě to nikdy nepotká. Mít to třeba teď v Češově na krajáku, tak teď lezu kanálama.
Škoda, že nejde přenést ta Olafova intonace. Jinak v televizi to je nějaká 95 minuta, těsně před rozhovorem s vítězama:

To je Miloš Nykodým, kterému se závod vůbec nepovedl, protože ho nevidíme na žádných průbězích.

A Miloš hodně, hodně hledá. Ta pasáž vypadá v reálu daleko těžší než na mapě a když člověk  nesleduje buzolu, tak se tam úplně ztratí. Ale další kontroly; dostal se do tempa a zvládá to dobře. To je taky umění; zklidnit se po chybě; člověk udělá minutu dvě a musí se opět srovnat a běžet dobrý orienťák.

A, jenže tady mu to znova nevyšlo a v zelené pasáži opět ztratil!?

Vidíme, že pak pokračuje, úplně líže čáru, jak říkáme, jde přesně na buzolu. Zvládá běhat mezi těma pasekama hustníkama.

Ale další chyba. Miloš opravdu není dneska ve své kůži. Možná byl pod tlakem svých soupeřů. No a tady uhnul na azimutu asi o 45 stupňů.

Tady ale opět precizní.

Ale. Aha. Naběhl na špatnou variantu.
23, 24 zvládá opět dobře, ale to co prochyboval už si nese a už nemůže v tomhle rychlém terénu doběhnout.  

Žádné komentáře:

Okomentovat