neděle 3. září 2017

:: Nedělní chvilka ...


Děti na procházce s babí a dědou, Baru hajá, zrovna nemám chvíli co dělat, a tak víte co... Dáme si nějakej textík. A protože mám zrovna v živé paměti velice chytrej facebookovej článek od boha reklamy Martina Jaroše, tak ho tady sakum prásk okopčím:

Tak, přátelé. Chtěl jsem napsat pořádný hejt na Babiše - a krásný, s metaforama a tak. Ale pak jsem řekl ne.

Místo toho jsem právě poslal jedné malé sympatické straně finanční dar, aby se jim před volbami líp dýchalo. Probral jsem to trošku s jejich předsedou - měli určitou konkrétní potřebu - a teď před pěti minutami jsem akorát zmáčknul kohoutek. Nejsem to, co si představuju pod pojmem bohatý člověk; i tu malou částku cítím a dovedu si představit dost rohlíků, co by se za to dalo koupit (Beo, tenhle post nečti!) Ale když jsem tak poslouchal ty nejnovější nestoudnosti našeho předního velkouzenáře, slovutného spisovatele, trojjazyčného česko-slovensko-tatarského barda a rytíře z Průhonic, dostal jsem strašnou chuť udělat něco konkrétního.


A víte, co vám řeknu, přátelé? Z reakcí lidí - pár jich na Facebooku vidím - cítím, že nejsem sám. Že se něco mění. Když i já z té dálky udělám malý krok, o to víc jich uděláte vy doma. Má to cenu. My ho dostaneme, přátelé. My jsme si sami v sobě vypěstovali mýtus, že Babiš je neporazitelný, že má tak strašně dobrý marketing, že je nevyhnutelný jako akné v pubertě. Ale houby. Jo, veze se na vlně, je pracovitý, má kliku na ekonomický cyklus (ručím vám za to, že naše ekonomika roste spíš _navzdory_ Babišově a Ťokově činnosti než díky ní, ostatně celá Evropa jde vzhůru a ten náš velkopodnikatel umí akorát dusit malé a střední firmy). Ale není nesmrtelný a tyhle kulky, ty pravdy, co postupně bublají na povrch, ty ho přece jen budou oslabovat. Už se to děje. Babiš už je ve skutečnosti na cestě dolů, akorát to ještě není vidět. To máte jako burza - když jsou i taxikáři na ulici zbláznění, že prý strašně vylétla nahoru, zkušení vědí, že je čas prodávat, že pád se blíží.

Jasně, tyhle volby ještě vyhraje. Ale s horším výsledkem, než to vypadalo ještě před pár měsíci. Přísahám. A ty příští už projede, příští volby už ho vyneseme v zubech. Oni naši lidi nakonec nejsou žádní blbci. Naši lidi poznaj, kdo to jenom hraje a ve skutečnosti je falešný jako pětník.

Jděte do toho taky, přátelé. Pomáhejte svým stranám. Diskutujte o tom. Nebuďte naštvaní na ty, co ještě Babiše volej - ani jim neříkejte kobliháři. To je jen zatvrdí. Ti lidi doufají - a potřebují ještě nějaký čas, aby poznali, že jejich vyvolený je ve skutečnosti nejnebezpečnější skřet v politice. My víme, že bývalý komanč, který svou první firmu šikovně odklonil, který si 20 let budoval vztahy s politiky a s policií, který záměrně kvůli politice koupil klíčová média a který vyřizuje svoje rivaly přes finanční správu, že to asi nebude úplně Mirek Dušín. Mnozí už to víme - a každý den nás teď bude víc.

Žádné komentáře:

Okomentovat